Ir al contenido principal

Entrada

Hola , em dic Ivan Rodriguez i soc un alumne de Grau mitja de administracio del Col·legi badalones i estem fem un blog del tema 7 arxius , a l'assignatura de Comunicació Empresarial, Aquest tema va relacionat molt amb el tema de les nostres practiques perque normalment en el moment que entrem nosaltres tots els paper a archivar li toquen a la persona de practiques , que normalment es el primer que ens diuen "tens que archivar això " i son un munt de papers que son arxius,
Tambe a l'ordinador segurament en qüasi totes les empreses tenen una base de dates i alla tots els arxius.

Comentarios

Entradas populares de este blog

3. L'organització i el funcionament de l'arxiu

L’arxiu es una eina fonamental ·          Ha de ser fácil i ràpid d’usar ·          Ha de fer una selecció ·          S’hi ha d’aplicar unes normes precises i generals ·          Ha de ser segur pel que fa a a conservació dels documents ·          S’hi ha de verificar l’eficàcia dels sistemes, els mèetodes i les tècniques emprats. ·          Ha de ser economicament rendible. A l’hora d’organitzar l’arxiu hem de tenir en compte les necesitats de l’empresa . Cal doncs fer un analisi les funcions que duu a terme, per establir un sistema de classificació i ordenació documental El resultat final és l’obtenció d’un docuement anomenat  quadre de classificació de l’arxiu, en el ...

1. L'arxiu convencional: concepte i funcions

1.1 CONCEPTE Són un conjunt de documents acumulats, com a resultats d'una activitat Un arxiu és identificat per un nom i la descripció de la carpeta o directori que el conté, La paraula arxiu presenta tres accepcions diferents: • Conjunt de documents produïts o rebuts per tota persona, Entitat o institució en l'exercici de la seva activitat. • Lloc on l'empresa, Institució o activitat conserva els documents ordenats • Institucion responsable de l'acollida, el tractament, el procés d'inventariar, la conservació i el servcio de documents Els arxius els componen documents que han estat produïts en el desenvolupament de les activitats pròpies de qualsevol empresa. Arxiu = Document + Organització + Servei Tipus de documents Tipus de documents Descripció Exemples Documents textuals Transmeten la información per escrit Carta comercial Documents grafics La informació hi està represen...

4. Mitjans Materials d'arxius

Perque la documentació a l'empresa es conservi en un perfecte estat i la seva localitzacio resulti rapida , Hi ha una multitud d'articles en el mercat que permeten classificar i ordenar els documents que es manegen a qualsevol empresa. Els Mitjans materials son tots els elements físics destinats a classificar i conservar la documentació a l'empresa 4.1 Materials d'arxiu  - Carpetes A-Z o arxivadors de palanca. Les tapes són de cartró rígid i poden anar plastificades, s'obren i es tanquen mitjançant una palanca. - Carpetes Classificadores .  Les tapes són de cartró rígid o de plastic , a l'interior estan divididas en  compartiments , cadascun amb la seva etiqueta. N'hi ha una gran varietat de models amb goma, d'arcodió, de colors, etc... - Subcarpetes  Son de cartolina i serveixen per separar documents de forma horitzontals, - Carpetes penjant .  Son de cartolina, amb dos enganxalls de plastic o metal·lics als extrems amb solapes que ens per...