Ir al contenido principal

4. Mitjans Materials d'arxius

Perque la documentació a l'empresa es conservi en un perfecte estat i la seva localitzacio resulti rapida ,

Hi ha una multitud d'articles en el mercat que permeten classificar i ordenar els documents que es manegen a qualsevol empresa.

Els Mitjans materials son tots els elements físics destinats a classificar i conservar la documentació a l'empresa

4.1 Materials d'arxiu
 - Carpetes A-Z o arxivadors de palanca. Les tapes són de cartró rígid i poden anar plastificades, s'obren i es tanquen mitjançant una palanca.

- Carpetes Classificadores . Les tapes són de cartró rígid o de plastic , a l'interior estan divididas en  compartiments , cadascun amb la seva etiqueta. N'hi ha una gran varietat de models amb goma, d'arcodió, de colors, etc...
Resultat d'imatges de carpetes

- Subcarpetes  Son de cartolina i serveixen per separar documents de forma horitzontals,

- Carpetes penjant . Son de cartolina, amb dos enganxalls de plastic o metal·lics als extrems amb solapes que ens permeten la suspensió en unes guies a l'interior
Resultat d'imatges de carpetes penjant
-  Carpetes d'arxiu definitiu.  Poden ser de cartró o de Plastic. A l'interior s'introdueixen

- Capses de transferencia. son Capses de cartró rigid amb compatiments a l'exterio. tenen una obertura superior  i una parcial o es pot veure el contingut.


Mobiliari

Prestatgeries: Són mobles metàl·lics o de fusta amb lleixes horitzontals que serveixen per col·locar carpetes i capses de documentació.
Resultat d'imatges de prestatgeria


-Prestatgeries mòbils: Conjunt de prestatgereis que es desplacen sobre rails aprofitant al màxim l'espai del que disposem.
-Carros mòbils per a carpetes penjants: Són mobles amb rodes que en permet el desplaçament. Estan formats per un bastidor destinat a suspendre-hi carpetes penjants. Es fan servir per arxivar documents dús freqüent i compartit.
-Arxivadors: Són mobles metàl·lics amb calaixos. A l'interior tenen unes guies per suspendre-hi les carpetes penjants.


-Armaris per a arxiu: Mobles metàl·lics o de fusta amb portes. A dins hi ha lleixes. Poden contenir calaixos per col·locar-hi carpetes penjants.


Comentarios

Entradas populares de este blog

3. L'organització i el funcionament de l'arxiu

L’arxiu es una eina fonamental ·          Ha de ser fácil i ràpid d’usar ·          Ha de fer una selecció ·          S’hi ha d’aplicar unes normes precises i generals ·          Ha de ser segur pel que fa a a conservació dels documents ·          S’hi ha de verificar l’eficàcia dels sistemes, els mèetodes i les tècniques emprats. ·          Ha de ser economicament rendible. A l’hora d’organitzar l’arxiu hem de tenir en compte les necesitats de l’empresa . Cal doncs fer un analisi les funcions que duu a terme, per establir un sistema de classificació i ordenació documental El resultat final és l’obtenció d’un docuement anomenat  quadre de classificació de l’arxiu, en el ...

1. L'arxiu convencional: concepte i funcions

1.1 CONCEPTE Són un conjunt de documents acumulats, com a resultats d'una activitat Un arxiu és identificat per un nom i la descripció de la carpeta o directori que el conté, La paraula arxiu presenta tres accepcions diferents: • Conjunt de documents produïts o rebuts per tota persona, Entitat o institució en l'exercici de la seva activitat. • Lloc on l'empresa, Institució o activitat conserva els documents ordenats • Institucion responsable de l'acollida, el tractament, el procés d'inventariar, la conservació i el servcio de documents Els arxius els componen documents que han estat produïts en el desenvolupament de les activitats pròpies de qualsevol empresa. Arxiu = Document + Organització + Servei Tipus de documents Tipus de documents Descripció Exemples Documents textuals Transmeten la información per escrit Carta comercial Documents grafics La informació hi està represen...