Ir al contenido principal

1. L'arxiu convencional: concepte i funcions



1.1 CONCEPTE
Són un conjunt de documents acumulats, com a resultats d'una activitat
Un arxiu és identificat per un nom i la descripció de la carpeta o directori que el conté,

La paraula arxiu presenta tres accepcions diferents:
• Conjunt de documents produïts o rebuts per tota persona, Entitat o institució en l'exercici de la seva activitat.
• Lloc on l'empresa, Institució o activitat conserva els documents ordenats
• Institucion responsable de l'acollida, el tractament, el procés d'inventariar, la conservació i el servcio de documents

Els arxius els componen documents que han estat produïts en el desenvolupament de les activitats pròpies de qualsevol empresa.

Resultat d'imatges de archivos

Arxiu = Document + Organització + Servei



Tipus de documents
Tipus de documents
Descripció
Exemples
Documents textuals
Transmeten la información per escrit
Carta comercial
Documents grafics
La informació hi està representada per formes i colors
Mapes
Docuemtns en imatges
Es una representacio visual
Fotografíes
Documents audiovisuals
Son registres visulas i sonors
Discos
Documents informàtics
Son reproduccions magnètiques de l’ordinador
Document de Word




Resultat d'imatges de carta comercialResultat d'imatges de mapaResultat d'imatges de fotografiesResultat d'imatges de disco de maluResultat d'imatges de documento de word




1.2 FUNCIONS
La principal funció es la conservació de documents , ja que la llei exigeix un mínim de de conservació i presentación .
Molsts del documents conservats son perque son vitals per l’empresa
Normalment son documents que acrediten la constitució de l’empresa i al propietat dels bens.


Tots aquests documents d’obligada custodia es conservaran degudament ordenats i classificats.
Resultat d'imatges de archivos
També serveix com a mitjà de consulta quan busques actuacions del passat 



Es un element probatori quan l’organisme o l’entitat preten demostrar la forma de fer-ho
Conservar la documentació
Ser un centre actiu d’informació
Ser un mitjà de consulta
Servir com un element probatori



Comentarios

Entradas populares de este blog

3. L'organització i el funcionament de l'arxiu

L’arxiu es una eina fonamental ·          Ha de ser fácil i ràpid d’usar ·          Ha de fer una selecció ·          S’hi ha d’aplicar unes normes precises i generals ·          Ha de ser segur pel que fa a a conservació dels documents ·          S’hi ha de verificar l’eficàcia dels sistemes, els mèetodes i les tècniques emprats. ·          Ha de ser economicament rendible. A l’hora d’organitzar l’arxiu hem de tenir en compte les necesitats de l’empresa . Cal doncs fer un analisi les funcions que duu a terme, per establir un sistema de classificació i ordenació documental El resultat final és l’obtenció d’un docuement anomenat  quadre de classificació de l’arxiu, en el ...

4. Mitjans Materials d'arxius

Perque la documentació a l'empresa es conservi en un perfecte estat i la seva localitzacio resulti rapida , Hi ha una multitud d'articles en el mercat que permeten classificar i ordenar els documents que es manegen a qualsevol empresa. Els Mitjans materials son tots els elements físics destinats a classificar i conservar la documentació a l'empresa 4.1 Materials d'arxiu  - Carpetes A-Z o arxivadors de palanca. Les tapes són de cartró rígid i poden anar plastificades, s'obren i es tanquen mitjançant una palanca. - Carpetes Classificadores .  Les tapes són de cartró rígid o de plastic , a l'interior estan divididas en  compartiments , cadascun amb la seva etiqueta. N'hi ha una gran varietat de models amb goma, d'arcodió, de colors, etc... - Subcarpetes  Son de cartolina i serveixen per separar documents de forma horitzontals, - Carpetes penjant .  Son de cartolina, amb dos enganxalls de plastic o metal·lics als extrems amb solapes que ens per...